onsdag 4 mars 2009

Tråkig upptäckt

Under året som föräldra-ledig har jag haft som mål att gå igenom och sortera våra bilder som vi har på datorn. Nu när det bara är 1½ månad kvar innan jag börjar jobba så har jag äntligen fått tummen ur. Men till min fasa har jag upptäckt att det är massvis av bilder som är BORTA!!! Har letat igenom alla back-up CD som vi bränt under åren samt alla filer på datorn, men hittar dem ingenstans. Det verkar inte finnas något system i vilka bilder som saknas, utan det är från olika tidpunkter under perioder 2005-2006. Bla så är hela mappen med bilderna från vår bröllopsresa till Sardinien borta. Den enda bild vi har kvar därifrån verkar vara denna, och det tack vare att vi sparat kopior av vissa bilder i en annan mapp, som vi vid något tillfälle skrev ut. Detta gäller även bilderna från Melvins första jul. Orginalmappen är borta, men vi har ett par bilder som sparats som kopior. Fy vad tråkigt!!! Vi misstänker att de försvann i samband med att vår dator kraschade för ett par år sedan. Vi märkte dock inte då att bilderna försvann, utan trodde att vi lyckats rädda alla bildfiler. Hoppas fortfarande på att jag skall hitta någon gammal back-up CD undangömd, där bilderna finns kvar...

3 kommentarer:

Cissi sa...

Ja, det är så himla tråkigt att upptäcka sånt där. Jag vet ju att det saknas väldigt mycket bilder från Mars 2008 för oss, men inget annat.
Tycker absolut att ni borde skaffa en extern hårddisk, precis som vi!
Saknar att umgås med dig, förresten! :-) Kram.

HELENA sa...

Trist med bilderna! Intressant att man kan börja skymta "kniven-mot-strupen"-tendenser inför att föräldraledigheten närmar sig sitt slut. Men som vi alla vet är den lediga tiden obefintlig så det är kanske inte så konstigt att du inte tagit tag i fotona ännu. Notera förresten att även jag har startat en blogg nu :-).
Kram!

Anonym sa...

Ursch så tråkigt att tappa bilder så, men ni har en fin bild kvar. Du är välkommen hem till oss o baka när du vill =)
Vi åker till fjällen i dag, ska bli mycket skönt! hörs snart!
/Katta