lördag 7 mars 2009

Mmm vad gott!

Tja, planerna för dagen blev ändrade eftersom Melvin är fortsatt sjuk. Melvin skulle ha träffat Britt & Kurt på dan och på kvällen var vi bjudna på middag till våra grannar. Men så blev det alltså icke. I stället gjorde vi en utflykt till Mediamarkt på förmiddagen där vi spanade på en ny kamera (!). Cissi hängde med eftersom hon var sugen på ett nytt objektiv till sin kamera. Efteråt tog hon, jag och Elmer en tripp till Ikea för lite vårinspiration.

Väl hemma igen ställde jag mig i köket för att fixa en god lunch till mig och Fredrik, och där blev jag visst fast resten av eftermiddagen. Först ut var en underbart god Caesarsallad hämtad från Nya Annas mat. Det var första gången jag gjorde en riktig caesarsallad, och oj vad gott det blev! Kan varmt rekomenderas! Sen blev det bullbak för hela slanten. Provade ett litet annorlunda recept från allas vår Leila, a piece of cake, med mindre mjölk och 1 ägg i degen. Bullarna blev goda, men kan inte säga om de blev bättre än vanligt eller ej. Till middag serverades det skaldjursrisotto a la Jamie Oliver med chili och fänkål. Mmmm. Vilken matlördag!



2 kommentarer:

Cissi sa...

Den där salladen ser väldans god ut...mums!

HELENA sa...

Nu är jag riktigt imponerad!
Kram!