måndag 23 mars 2009

I packtagen

Ja, snart bär det av till den stora huvudstaden. På onsdag närmare bestämt. Jag och barnen ska åka tåget upp till Stockholm för att hälsa på familjen Hellberg samt min kära syster, även kallad moster Lotta. Kvällen har ägnats åt att packa, och utmaningen ligger i att packa med så lite som möjligt, bara det allra nödvändigaste. Tycker faktiskt att jag har lyckats rätt så bra hittills, men ska inte ropa hej än, det är lite grejor kvar som hänger på tork... Sen blir det väl en hel del "underhållning" till tågresan som ska få plats; dvd-spelare, bilar, pysselbok, kritor, matsäck etc. Måste erkänna att jag oroar mig lite för själva resan. Elmer har varit supergnällig de senaste dagarna. Så fort man sätter ner honom på golvet börjar han gnälla öh öh öh öh öh, kryper efter en och klänger kring byxbenen. Vill helst bli buren 24 h om dygnet... Den senaste förkylningen är dock bättre, och inga nya tänder på G vad jag kan se. Det är väl en sån där "utvecklingsfas" som han måste ta sig igenom. Tror han är lite frustrerad över att inte kunna ställa sig upp. Som en följd av detta är Melvin extra uppmärksamhetskrävande, eller svartsjuk, skulle man kunna sammanfatta det med. För att stressa situationen ytterligare har min förkylning som jag dragits med sedan i onsdags övergått i en begynnande bihåleinflammation. Har värk över ena kinden och känner mig trött och tät. Har proppat i mig diverse tabletter idag som rinexin och panodil samt använt kortisonspray, så jag hoppas att det vänder till i morgon. Annars får jag försöka klämma in ett litet läkarbesök imorgon också... Nä, nu får jag försöka peppa mig själv, den här resan kommer att gå jättebra!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer att gå JÄTTEBRA! (positive affirmation)
Hälsar Moster Lotta
som längtar efter sina två busiga gudsöner

Cissi sa...

Krya på dig nu! Jag tror resan kommer gå super för Elmer kommer vara på ett helt annat humör när ni är på tåget! Det händer ju grejer där! :-)

farmor sa...

Vad kul att ni ska ut och resa.Det kommer att gå jättebra.Ha det riktigt skönt.

HELENA sa...

Hoppas att du känner dig bättre idag!!

Tror att ressan kommer att gå hur bra som helst. Och sedan möter jag och Julia er och ni är supervälkomna!

(Hörs senare)

Anonym sa...

Du fixar det jättebra, du är en kanonmamma så det blir säkert en trevlig resa och du har nu något kul att se fram emot!

Kram från Anki

Anonym sa...

Du kommer att klara det galant, du är ju mamma bus och sedan har du ju något positivt att se fram emot!
Hälsa de små söta pojkarna från mig.

Kram Anki