lördag 7 mars 2009

Mardrömmar

För en halvtimme sedan började Melvin gråta uppe i sin säng. Jag gick upp till honom och skulle se vad det var som var fel. Men det gick inte att nå honom. Han började skrika och och hur jag än försökte så vaknade han inte. Fredrik kom upp och vi försökte på alla sätt. Tände lampor, släckte lampor. Hämtade vatten och försökte ge honom (men det rann bara ner på tröjan), strök på hans huvud, hade honom i knät, satte honom på golvet, tillbaks i sängen, sjöng för honom, skrek åt honom (vi tappade tillslut tålamodet). Men inget hjälpte. Han var helt onåbar. Elmer vaknade av allt ståhej och började gråta han också. Han blev t o m så förtvivlad att han satte sig upp i sin spjälsäng -något han aldrig gjort förut! Han kan ju nämligen inte sätta sig upp från liggande, men vad gör man inte för storebror när man hör att han är ledsen : )

Till slut bar jag ner den skrikande Melvin till vardgasrummet. Där i mitt knä kunde han till slut få fram att det var tandtroll. Tydligen väldigt hemska tandtroll som kan skrämmas så rejält! Jag och Fredrik kunde inte låta bli att dra på munnen mitt i kaoset för det gulliga i det hela. Tänk att han hade mardrömmar om tandtroll....

Vi satt en stund i soffan och kramades, och sen somnade han nästan på studs igen. Hoppas nu att han kan sova lungt resten av natten.

3 kommentarer:

Cissi sa...

Ja, de där trollen är allt bra hemska!!! Minns att jag också hade mardrömmar om tandtroll - och taxar. :-)

HELENA sa...

Plutten! Allt detta lördagsgodis.... Tandtrollen kanske hade ätit för mycket.

Heja Elmer! Framsteg!

farmor sa...

Har inte varit inne på några dagar så nu var det mycket att läsa,alltid lika roligt. Ser härligt ut med bak och mat.
Inte kul med mardrömmar men kanske Elmer kom på knepet med att sätta sig upp.Fredrik hade mardrömmar om en pepparkaksgumma när han var liten.
Jättekramar till er alla