söndag 7 mars 2010

Schysst helg i Sthlm

I fredags satte jag mig på tåget 10:41 för avresa mot Hufvudstaden och en helhelg med lillebror. Jag har verkligen sett fram emot att få snacka i lugn och ro och umgås en längre stund än det brukar bli. Jag kom några timmar tidigare än Jens så jag gick bort till hotellet vilket tog 40 min med lite snurr. Väl framme hann jag vila innan jag gick och mötte Jens på stationen. Vi gick tillbaks till hotellet och lämnade Jens saker innan vi drog in till Kungsgatan för en bit mat och sedan såg vi Avatar på bio. Var första gången på bio på säkert ett år så det var skoj. Filmen hade många häftiga effekter och var sevärd även om jag tycker att närmare 3 timmar film kan bli lite långt. PÅ lördagen gjorde vi stan. Vi började med shopping, en promenad till gamla stan i solen (mest för att hitta ett schysst ölställe) innan vi hamnade på TGI vid kungsträdgården. Vi hade sagolik tur och fick ett bord som vi sedan inte lämnade förrän det gått 2-3 timmar. Fantastiskt skönt att sitta och dricka öl, prata i lugn och ro. Efter detta bar det iväg till hotellet för dusch och ombyte innan vi skulle till Norra Brunn för lite Stand Up comedy. De hade sagt attt vi borde vara där 19:30 för att vara säkra på plats och vi fick plats. Var klart första av alla gäster som inte åt. Ståplats var det som erbjöds och snacka om sega ben när showen var slut vid 22:30-tiden. Riktigt bra var det och det blev mycket skratt. Idag har vi käkat frukost innan jag följde med Jens till stationen för avresa mot Arlanda. Jag hann med några fler timmars shopping och kan väl konstatera att det är dyrt att gå på stan utan barn. Två par jeans och två tröjor blev facit. Får väl mannekänga för Linda och se om det faller henne i smaken. Benen har i alla fall fått röra på sig, vi har säkert gått 2 mil bara ToR till hotellet i omgångar. Tåget hem blev förresten 40 min försenat då de inte kunde få ut tåget ut vagnhallarna i tid. Ibland undrar man vad de sysslar med.....

/Fredrik

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så kul ni verkar ha haft!
Och när får Linda en helhelg i huvudstaden med storasyster?
Undrar Lotta ;)