söndag 21 mars 2010

En riktigt härlig helg

Jag kom hem sent i fredags kväll (strax före 21) och Melvin hade med nöd och näppe lyckats hålla sig vaken i soffan. Vi tittade på Solsidan och sedan var det dags att gå och lägga sig. Jag hade redan lovat Linda sovmorgon lördag och söndag samt sagt åt henne att hitta på något utan mig och barnen på dagen så hon åkte till Stora Holm med Cissi. Under tiden lekte vi härhemma och tog igen lite förlorad tid (om man nu kan göra det). Vid 16-tiden kom Britt och Kurt för att passa barnen då vi skulle in till stan för att äta middag med Maria & Magnus (Maria fyller år idag). Vi började på heaven 23 med lite gott dricka innan vi gick till Dinner 22 för att äta middag. Min mat var fantastisk god bestående av:
Löjrom / västerbottenpaj / kumminknäcke / syrad grädde / rödlök, Renytterfilé / Rotfruktsgratäng / Kantarell & portvinsragu / rårörda lingon, Äppelpaj / tahitivaniljglass / kardemummarån.

Efter en riktigt trevlig middag gick vi till Incontro där vi lyssnade till en halvkass pianist och tittade på en skum blandning av människor.

Idag söndag har vi promenerat och Melvin cyklade, barnen har badat och bråkat, jag har sprungit en mil och överlag har det varit en kanonhelg där allihopa varit friska. Nu återstår endast en dos penicillin och det skall bli riktigt skönt att slippa dessa eftersom Elmer hatar dem. Han blir så arg och ledsen när han skall få dessa så det är inte alls roligt.



/Fredrik

Inga kommentarer: