fredag 5 mars 2010

Fredagsmys med hemgjord pizza och glass

Ja, så var det helg igen. Fast den här helgen kommer jag och pojkarna tillbringa själva. Pappa Fredrik har rymt till storstan för att träffa brorsan och kommer först tillbaks på söndag kväll. Jag är otroligt nöjd över att vi alla är friska än så länge. Det har varit min skräck under veckan, att nån av oss skulle drabbas av magsjuka eller nåt annat nu när jag är själv.

Fredagskvällen blev lugn och skön. Vi gjorde pizza tillsammans, vilket uppskattades mycket av bägge pojkarna. De åt med god aptit. Kvällen avslutades med vaniljglass & strössel för deras del medan jag satsade på lejonet & björnen glass framför tv'n när barnen somnat. Passade på att kolla på Let's dance nu när Fredrik inte var hemma (han är inte ett stort fan av det programmet) och sen blev det självklart Solsidan. Fick sen en hel natts sömn (!) ända fram till 5.30. Skönt!

Idag har vi haft fullt schema hela dagen. På fm var jag och Elmer och handlade på Ica. Melvin passade på att leka med Oscar under tiden. När Elmer sov middag hade jag en lugn stund helt för mig själv och passade då på att jobba en timme. Behöver förbereda lite inför att vi skall dra igång en "artrosskola" på jobbet nästa vecka. Sen gick jag och Elmer också in till Sara där vi bjöds på fika. Vid halv fem kom Annica, Linnéa och Lucas på besök och det blev en mysig avslutning på dagen.

Nu håller jag tummarna för att vi får sova lika gott inatt. I morgon har vi en träff inplanerad med familjen Winge. Och sen kommer Fredrik hem. Längtar!

/Linda

Inga kommentarer: