torsdag 30 april 2009

Sommarvärme

Igår kom sommarvärmen på allvar, shortsen och t-shirten åkte på. Efter dagis följde vi (Fredrik, Melvin & Elmer) med hem till Hanna och lekte ett tag. Jag hade med banan som mellanmål till barnen men Melvin åt inte hela (jag orkar inte mer). Barnen (Julia var också med) lekte jättebra tills 15.30 då märktes det tydligt på Melvin att mellanmålet var för litet. På ett ögonblick slår det över och då är inget bra. Jag packade med barnen och gick hem där vi åt smörgås på trappan, jag tyckte då att jag lösta detta bra. Oscar kom hem samtidigt och de ville leka i tältet. Jag satte upp detta och trodde att allt var lugnt. Det visade sig att Melvin inte fått tillbaka krafterna för han gapade och skrek samt knuffade på Oscar. När han sedan inte kunde knyta upp duken till ingången själv och pappas hjälp inte dög så tröt pappas tålamod. Han slet loss tältet med pinnar och allt och kastade in detta i garaget. Efter en stund lugnade vi ned oss båda två och jag tog fram dynboxen som de kunde leka i istället. Efter denna incident var det en helglad Melvin som skötte sig utomordentligt. När Linda kom hem satt vi ute och åt och barnen lekte ända tills de skulle gå och lägga sig. Melvin åkte sparkcykel till efter kl 19, sedan frukt på trappan och raka vägen i säng.

Det blir många kort nu, men det är skoj att testa kameran. Den verkar vara kanonbra och om bara fotografen lär sig lite mer så skall det säkert bli riktigt fina bilder framöver.





Inga kommentarer: