torsdag 16 april 2009

Nackspärr som smittar?

Ja, man kan ju börja undra om nackspärr kanske smittar... Det är ju bara några veckor sedan som Fredrik gick omkring här som en skev pinne, och i tisdags var det alltså min tur. Får skylla på jobbet, för det slog till ung 15 min efter att jag kommit hem efter min första arbetsdag på 15 månader. Jag klarar helt enkelt inte av att jobba : ) Det var ju Fredriks födelsedag och allt, men han fick fixa middagen, duka av och diska helt själv, medan jag intog ryggläge på vardagsrumsgolvet. Det var på vippen att jag fick sjukanmäla mig andra dan på jobbet, men det kändes så fånigt så jag tog mig dit i alla fall. Har ägnat de här två dagarna åt att komma i fatt mailen, uppdatera mig på alla förändringar, boka in lite patienter och vara allmänt social ; ) Känner inte att jag gjort så stor nytta än, men nästa vecka skall jag ta tag även i den biten!

Här hemma har det gått som en dans för Fredrik. Det har varit så välstädat och fint när jag kommit hem, och maten har stått färdig på bordet. Vilken lyx! Igår hade han lagat en supergod lasange, Lasange Pronto från Arla. Men det märks att barnen märker av "bytet". Melvin var som förbytt igår, gjorde massa dumma saker, slog och puttade sin bror, upprepade sånt han visste han inte fick göra och vägrade lyssna på våra tillsägelser. Så jag blev lite smått orolig för hur det skulle gå i kväll, när jag är ensam med barnen. Vi har umgåtts med Sara, Oscar och William hela eftermiddagen. Eftersom det vait helt underbart väder har vi varit ute nästan hela tiden, var bara inne och åt middag. Men förutom ett par tillfällen under kvällen då Melvin skrek åt både mig och sin kompis Oscar och vägrade lyssna, så har det gått riktigt bra. Elmer var dock piggare än vanligt och vägrade somna när jag la honom första gången. Men strax efter åtta sov i alla fall bägge så sött i sina sängar. Och min nacke är betydligt bättre idag än i går, vilket är så otroligt skönt! Nu ska jag ta en kopp te och en kvällsmacka!

2 kommentarer:

HELENA sa...

Läget under kontroll med anrda ord :-)!

Kul å prata med dig idag! Julia vaknade när jag var precis klar med fotbadet.

farmor sa...

Härligt med middagen klar när du kommer hem och dessutom städat.
Tråkigt med nackspärr.
Hoppas att ni får en trevlig helg.Vi ska vara flytt- och städhjälp.