söndag 22 februari 2009

Pappa, jag vill baka med dig!

Jag och Fredrik har känt varandra i drygt 6 år, och på hela den tiden tror jag att jag har sett honom baka typ 1 eller kanske 2 ggr. En gång skulle han baka mockarutor till jobbet, och då glömde han smöret... Men härom dan sa Melvin att han ville baka med pappa, så idag var det dax för Fredrik att ta på sig förklädet. Hallongrottor skulle det bli! Jag höll i kameran och försökte att inte lägga mig i för mycket... Men när Fredrik började mumla om att bakpulvret inte räckte kastade jag ett öga för att kolla, och tur var väl det för han hade mätt upp en matsked bakpulver i stället för en tesked... Utöver detta lilla misstag gick det riktigt bra. Fast jag erbjöd mig att hjälpa till med att knåda i hop degen, för att få händerna fulla av kladdig deg är det värsta Fredrik vet, det är nån slags fobi han har. Kakorna blev i alla fall mycket goda så det kan nog bli fler bak för grabbarna framöver. Man vet aldrig, de kanske överraskar mig med hembakat varje vecka sen när Fredrik ska vara föräldraledig på heltid? Tänk vad härligt att mötas av den härliga doften i huset när man kommer hem efter en lång dag på jobbet ; )