fredag 20 februari 2009

Avkoppling i kubik

Jag säger bara Åh vad hääärligt!!! Igår var jag på SanktJörgen SPA med mina bästa vänner och vi hade det bara så bra! Det var länge sedan vi hade möjlighet att ses alla fyra eftersom en av oss bor i Stockholm, men nu fick vi äntligen till det förkylningstider och sjuka barn till trots. Jag började eftermiddagen med att träna på deras supermoderna gym, och sen möttes vi upp och relaxade i det finaste och coolaste spa't man kan tänka sig. Där fanns alla möjliga olika bastur och pooler, varma och kalla, inomhus och utomhus. Där fanns is som man kunde "smörja" in sig med, fotbad, aroma-bastu, pool med "stjärnhimmel", japansk tvagning etc. Bäst tyckte jag nog om utomhuspoolen -vi fick springa ett par snabba steg i snön för att komma dit och sen sjönk vi ner i varmt härligt vatten mitt i den mörka kvällen, med stora vita snöflingor stilla dalande ner på våra huvuden... Vi hade mycket att prata om eftersom vi inte setts på länge, kan tänka mig att de andra gästerna störde sig lite på vårt tjattrande om det nu var så att det var ute efter stillhet och tystnad : )

Efter 2½ härliga timmar i spa't gjorde vi oss i ordning för 2-rätters supé i restaurangen. Även detta blev en härlig upplevelse. Underbar miljö med fin utsikt och en öppen spis som det eldades i, och de bjöd på bröd, tapenade och färskost samt en aptitretare -en rostad majssoppa- som var fantastisk. Därefter följde löjrom och mousserande vin -mmmm. Huvudrätten, kalvfilé med ankconfit och potatispurré imponerade dock inte lika mycket enligt min smak. Men åh vad underbart att få ha en riktig tjejkväll, helt utan barn för en gångs skull. Det kändes så lyxigt, hela miljön och stämningen. Det var vi värda!!!

3 kommentarer:

farmor sa...

Vad skönt att du fick en härlig träff med vänninorna det är du verkligen värd.
Hoppas att det håller i sig med Elmers nätter.
Kram Sigbrit

Cissi sa...

Va härligt det låter, vill höra mer på måndag! *kram*

Anonym sa...

Kan bara hålla med om att det var supernajs!!! Tack för trevligt sällskap (både torsdag och fredag).

KRAM!!
Helena