lördag 21 februari 2009

Lördagsutflykt

Idag gjorde vi en utflykt till morfar och Eva i Skärhamn. Skärhamn är trots sin storlek riktigt farligt när det gäller shopping. Det finns inte särskilt många butiker, men jag lyckas alltid hitta en hel del, oftast alldeles för mycket enligt min man : ) Och så var det även idag. Lyckades hitta en jättefin softshelljacka till Melvin från Name it, en jättefin förvaringsask till Elmers rum (blå med röd bil på), samt ett par snygga jeans, modell baggy, till mig själv. Hittade dessutom en ursöt "margretheskål" (en sån där bakbunke ni vet) i barnmodell, men där stoppade jag mig själv. Ingenting vi direkt behöver, men däremot kanske bra födelsedagspresent till barnen längre fram? Ja, det blev ett par shoppingkassar i alla fall, och god lammstek fick vi oxå med oss hem till frysen!
Vi hade en härlig dag och bägge barnen var på strålande humör. Melvin var överlycklig över att få leka med morfar så han fick inte en lugn stund på hela dagen... Som vanligt fick vi njuta av godsaker från Styckens (bageriet) och till middag fick vi rökt lax med dillstuvad potatis. Mmmm! På bilden ser ni Melvin som äter semla. Härligt att bli lite bortskämd! Och kolla in charmtrollet som är som en helt ny unge sedan i torsdags då förkylningen gav med sig!

Inga kommentarer: