tisdag 26 januari 2010

Jobb och VAB

Vi(jag) bedömde att foten var lite bättre idag så vi avvaktar ytterligare läkarbesök tills imorgon i alla fall. Efter att ha lämnat Elmer på dagis åkte Melvin och jag till kontoret och hämtade saker som jag behöver ute på projektet. Väl framme i bodarna på projektet hade jag två möten inbokade efter varandra och tänkte att Melvin kan rita och spela Bolibompaspel på datorn medan jag sitter och pratar. Det fungerade sådär även om han var jätteduktg. Han ritade och kom sedan och visade teckningarna, men emellanåt avbröts jag mitt i mötet av att Melvin ropade högljutt på mig. Då var Tiger i farten, en jättesöt liten hund dom oftast är med på dagarna. Ena gången försökte han norpa Melvins smörgås men han gick bet. Jag har då aldrig sett hunden intressera sig för någon som han gjorde för Melvin. På slutet var Melvin skapligt uttråkad och frågade om mötet inte var klart snart ett antal gånger. Efter att ha jobbat lånade vi böcker, dataspel och en film innan vi åkte hem och åt lunch. Hela eftermiddagen har Melvin nästan spelat Dora på datorn och hade inte alls lust att stänga när vi skulle hämta Elmer. Skönt att de båda verkar vara pigga och att inte åkte på magsjuka denna gång i varje fall. PÅ väg hem från jobbet sade Melvin att han också ville ha Tiger och att han skulle få sova bredvid hans säng. Tiger var hans allra bästa vän!

Nu leker de inne i vardagsrummet i soltältet som Elmer hittade i garaget och jag hinner båda laga mat och Blogga i lugnet.

Fredrik

Inga kommentarer: