söndag 10 januari 2010

Åter till vardagen

Efter att ha jobbat lite kortare dagar torsdag-fredag förra veckan (Linda var helledig dessa dagar) så är det dags att jobba fullt igen. Känns skönt med tanke på att jag har hur mkt som helst på jobbet just nu. I fredags hade jag fixat barnvakt (Maria & Magnus) och överraskade Linda med barnfri middag på stan. Det var riktigt kallt med -15 och jag hade lyckats väja restaurangen som ligger längst bort från våran buss men det var riktigt härligt att vara lite barnfri. Vi började i Nordstan med Åhlens, Esprit (två piketröjor till mig) och Synsam där jag fick med 3 lånebågar hem. Just nu väljer jag mellan två av dem så vi får se vilken det blir. Den tredje tänker jag inte välja eftersom Linda skrattar åt mig varje gång jag tar på mig dem. Maten på restaurangen höll ingen toppklass kan vi väl säga så det var lite trist.

Idag åkte jag och Melvin till badhuset med en kompis och det var något han längtat efter. Både Melvin och Axel var som sälar i vattnet där de simmade så gått de kan, hoppade från kanten, åkte vattenrutscbana och dök i vattnet. Kul att det var så uppskattat! På eftermiddagen lämnade vi Melvin en sväng hos Hannah innan vi anslöt hos dem på nybakta muffins. Kul att se den fina hallen. Kvällen avslutades med båda barnen i badkaret och det blev livat värre då Melvin vägrar lyssna och tror han kan göra som han vill och ändå få fortsätta bada.

Fredrik

Inga kommentarer: