söndag 31 januari 2010

Härlig mathelg

I helgen har vi verkligen ätit gott. Det började med att jag skulle in till staden efter jobbet på fredag för att hämta mina nya glösögon som var klara. Efter att ha hämtat dem gick jag förbi Saluhallen för att hitta någon god pasta eller nåt. Jag fastnade dock omgående framför en köttdisk när jag skulle köpa skinka och åkte hem med 2 rejäla skivor Entrecote. Till detta blev det ugnsrostade grönsaker, vitlökssmör samt ett gott glas rött. Tricket för att få en hyfsat lugn stund är att ge barnen mat innan och när vi äter får de glass, detta fungerar hyfsat i vart fall.

På lördagsmorgonen skulle jag åka till Coop och storhandla, ensam var det tänkt för att det skulle gå fort. Det visade sig att både Elmer och Melvin ville åka med så jag tog med dem och hoppades på det bästa med en russinask i fickan till dem som muta ifall det skulle krisa till. Det gick otroligt bra då jag lyckades hålla kvar Elmer i kundvagnen ända till frukten och sedan visade det sig att han lyssnade jättebra på mig och hjälpte till att plocka potatis i påsen, samt bära olika grönsaker till vagnen. Det svåra var när vi skulle till kassan och passerade godiset. Han var väldigt bestämd att han skulle plocka lösgodis och jag var lika bestämd att vi inte skulle köpa. Till slut fick jag bära honom till kassorna och där lugnade han ned sig när han hittade en tom korg som han genast bestämde att det var hans.

Väl hemma så var det dags för lunch innan Elmer skulle sova och Melvin skulle på kalas hos Ebba. Efter detta så sprang jag en sväng (halkade omkring på isen) innan morfar och Lotta kom på fika. Lotta sov sedan över tills idag då hon skulle vidare med tåg tillbaka till Sthlm. Middagen igår bestod av Ceasarsallad med hemgjord dressing och det var riktigt gott. När barnen somnat så smaskade vi i oss hemgjord chokladmousse med hallon till en riktigt bra film (State of Play).

Idag har Lotta spelat en massa spel med Melvin innan det var dags för nästa goda maträtt. Omelett med färska räkor och Avocadoröra och färsk dill. Som vanligt när det gäller räkor i mat så var jag lite skeptisk innan men det var riktigt gott! I eftermiddags så handlade jag lite mat igen samt småprylar på Hornbach. Sedan åkte jag och köpte träningskort och körde ett pass på gymmet innan jag åkte hem för en Lasagne tillsammans med Fridellarna. Vi bokade även en stuga på Öland i sommar där vi skall tillbringa en vecka tillsammans.

Fredrik

Inga kommentarer: