söndag 8 maj 2011

Home Alone, eller nästan i vart fall

Linda och Milton åkte till Sthlm i lördags morse så jag har fått rå om de stora grabbarna själv och det har mestadels varit riktigt mysigt. Innan Linda åkte så fick Melvin sin stora belöning efter att ha gått i mål på Ormspelet i fredags. Vi åkte hela familjen till Liseberg och Melvin och jag köpte varsitt åkband och sedan blev det åka av. Flumride 4 gånger, Rabalder 6 gånger, kaffekopparna 2 gånger, Lisebergsbanan, slänggungan, ponnykarusellen, sagoslottet, vikingabåtarna, farfars bilar osv. Elmer åkte rätt så mycker karusell också och självklart fick de välja mat så det blev burgare. Fatta vad sjukt dyrt det är bara, 1500 kr för en familj för en kväll!!

Grabbarna i kaffekopparna


Efter att LInda åkt så har vi varit ute mest hela helgen i det härliga vädret där vi hoppat studsmatta, huggit ved, cyklat, sparkat boll, sprungit, grillat både lördag och söndag. Barnen har skött sig för det mesta och vi har haft det riktigt mysigt, Igår lekte Melvin med Hannah efter simskolan och idag var han på Linneas kalas på bushuset. Jag och Elmer stannade hos Anders och Elias några timmar. Efter att vi varit där i nån timma kom Elias på att han skulle färga Elmers hår blått och blått blev det. Som tur var så fick han inget i ögat


Vi har spenderat många timmar i studsmattan i helgen


Visst är det snyggt undrar Elmer?


Melvin hjälper till med veden

Imorgon skall vi hämta dem på centralen vid 16-tiden, men innan dess skall jag ta med grabbarna till jobbet så att de får se vart jag spenderat dagarna

1 kommentar:

HELENA sa...

Ser ut som om ni har haft en härlig helg :-)!