torsdag 23 oktober 2008

Peppar, peppar...

Så var det dags igen... höstens magsjuka har dragit igång på dagis! Suck. När jag hämtade Melvin idag var det en dagiskompis som precis hade spytt i hallen... Så nu går man här å väntar. Tog genast fram handspriten, tvättade alla kläder som han haft på sig idag och satte honom i badkaret. Kanske något överdrivet, men jag gör vad som helst för att slippa magsjuka. Lyckades t o m få Melvin att svälja ett par vitpepparkorn, så nu har vi gjort vad vi kan.
Hemfärden från dagis var en resa i sig, sträckan på 500m tog typ 40 min. Melvin cyklade som han brukar, och idag tröttnade jag på att ständigt putta på denna cykel i minsta lilla motlut. Visst, idag var det motvind, men riktigt SÅ jobbigt är det faktiskt inte!!! Så fort det blir lite lite jobbigt så slutar han att trampa och skriker "mamma, jag har fastnat". Men idag som sagt var jag benhård, och det resulterade i raseriutbrott och sprattel på marken. Så nästa vecka blir det ingen
cykel till dagis.
Hur som helst så kom vi hem till slut, och eftersom mitt tålamod redan var rätt så påfrestat så lyckades han få igenom saft och smörgåsrån till mellanmål. Detta händer inte ofta, men ibland gör man allt för husfriden. Sen blev det som sagt bad, och efter det ville han måla med vattenfärg. Kolla in vilken fin gubbe han målade! Melvin förtydligade att gubben har boxhandskar på sig på händerna. Vilken konstnär va! Jag blev riktigt stolt, det är nästan så att vi får rama in den! När Fredrik kom hem från jobbet hade han med sig en kartong till Melvin. Kartongen förvandlades snabbt till en polisbåt, och sen var den kvällen räddad!

Inga kommentarer: