onsdag 17 september 2008

Melvin frisk igen!

Höstbacillerna slog till med full kraft förra veckan. När jag hämtat Melvin på dagis förra tisdagen gick han omkring och sa "jag är förkyld mamma, jag har feber". Ja, ja, täkte jag. Ännu en lek. Han hade ju sprungit i kapp med dagiskompisen Axel hela vägen hem, och verkade inte så sjuk.. Men eftersom han tjatade tog jag till slut fram termometern, mest för att övertyga honom att han var frisk. Kan säga att jag nästan skämdes lite när den visade 39.4... Så det blev inget dagis på resten av veckan. Och i helgen var det min tur. Kraxar som en kråka fortfarande.
Igår var det så dags för dagis igen, och precis som jag misstänkt hade Melvin inte alls lust att gå till dagis efter att ha varit hemma så många dar i sträck... Han försökte länge under morgonen att övertyga mig om att han visst fortfarande var sjuk o hade feber. Men det blev dagis till slut ändå. Och när jag sen hämtade honom på eftermiddagen stog han och hoppade innanför ytterdörren på dagis. Han slängde sig i mina armar och sa "det var kul ändå mamma". Fick tänka ett tag innan jag kom på vad han menade, men sen förstod jag att det var att vara på dagis han menade. Det kändes skönt att höra.

Några "Melvinuttryck":
tummebröd = tunnbröd
älsklingsfarbrorit=älsklingsfavorit

1 kommentar:

Anonym sa...

Fabrorit är mitt nya fabroritord!