fredag 16 mars 2012

Stolt 4-åring

Tänk att det redan har gått 4 år sen vår fina Elmer kom till världen. Han har längtat mycket efter sin födelsedag, och prick klockan 06.00 satte han sig upp i sängen och sa högt "idag fyller jag 4 år!" Det blev inga paket på sängen, Elmer var alldeles för otålig och sprang genast ner till vardagsrummet där han tjurade i soffan för att han inte fick gå ut till köket... Men han blev snabbt glad igen när vi kom in med brickan med alla paket och ett litet ljus. Melvin var så klart inte sen med att hjälpa till att öppna paketen.

Det blev en intensiv dag med både härliga stunder och bråkiga stunder. Jag var ledig och alla 3 barnen var hemma. Melvin hade haft feber på natten och Milton var förkyld och hängig. Dessutom hade Milton förstoppning så det fick bli ett besök på apoteket för att inhandla laxermedel. Trots hängiga barn hängde vi ett bra tag nere på Bäckebol där vi inhandlade nya fina vårskor (converse-kopior) spanade på möbler till Melvins nya rum, fikade (och spillde ute ett STORT glas Zingo på caféets nya tygsoffa + golv) samt handlade godsaker till middagen och frukt till dagiskompisarna. På det stora hela skötte de sig väldigt bra, men eftermiddagen blev ett kämpigt rejs med mycket bråk och kiv. Melvin lyckades dessutom låsa in Elmer i förrådet under huset medan jag stod uppe i badrummet precis på väg in i duschen. Det var med en lättnadens suck jag lämnade över ansvaret till Fredrik på kvällen. Jag tog bussen in till stan för en god middag på Bellini med mina arbetskamrater där vi tackade av Anders som tyvärr slutat hos oss. Fredrik och barnen fick en mysig kväll med pizza, glass och jordgubbar.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Oj oj oj, inlåst i förrådet låter som värsta mardrömmen! :-(

Tack för kalaset idag, Elias var jättenöjd. KRAM!

HELENA sa...

Häftigt att Elmer har hunnit bli fyra år! Nu ses vi snart! Ska bli mysigt! Kram