söndag 15 augusti 2010

Bra försök

I morgon är det dagisdags efter 5 veckors sommarlov. Melvin är inte helt nöjd med detta. Visst skall det bli kul att träffa kompisarna och så, men han fasar för den obligatoriska vilan som de har mitt på dagen. Då måste man ligga stilla på en madrass och lyssna på lugn musik. Jag tycker egentligen att det är lite kosntigt att 5-åringar måste vila, det gör han ju aldrig hemma och med så mycket spring i benen som han har så förstår jag att han tycker det är jobbigt. Har tagit upp det med dagispersonalen, men de är mycket bestämda på att behålla vilan för samtliga barn, och menar att det är en välbehövlig paus för alla. Jag kan tycka att det hade räckt med att man hade någon lugn aktivitet istället, typ sagostund eller så.

Melvin våndas i alla fall för att behöva vila, och i ett sista försök att få slippa detta ropade han precis på mig från sängen. Mamma, jag är nog på väg att bli magsjuk... Jag har lite ont i magen... Först tog jag honom på allvar, men sen anade jag ett litet leende på hans läppar, och så började vi skratta. Han forstatte dock; men mamma, kan man verkligen gå till dagis om man håller på att bli magsjuk... Bra försök, men mamma gick inte på tricket. Istället försökte jag prata med honom och ge tips på allt roligt som han kunde ligga och fundera över under vilan.

/Linda

1 kommentar:

Cissi sa...

Hoppas det gick bra att lämna Elmer i morse och att båda killarna hade kul första dagen på förskolan!