fredag 11 juni 2010

Kaos i tapetaffären

Idag träffade vi målaren som jobbar i huset och fick lite bra tips inför helgens arbete med de 3 sovrummen på övervåningen. Vi hämtade barnen lite tidigare, tänkte att de skulle tycka det var lite mysigt att få följa med till tapetaffären och hämta tapeterna. Melvin har ju valt en Spiderman-tapet, och i Elmer rum har vi valt en färglad randig tapet. Men när jag dök upp på Melvins avdelning vid 15-tiden blev det skrik och tårar..han var inte alls glad över att se mig, utan ville hellre följa med de andra barnen som skulle ut i regnet... Japp, så uppskattad var man. Vi begav oss i alla fall till tapetaffären. Sammanlagt var vi väl där inne max 12 min, och jag överdriver inte om jag säger att 10 min av dem var kaos. Fattar inte hur vi lyckats uppfostra våra barn (eller inte lyckats snarare). De blir som två vildar så fort vi är i en affär, börjar springa runt och jaga varandra, skriker, river, sliter i allt och lyssnar inte för fem öre. Puh. Jag fick gå ut och sätta mig i bilen med dem till slut medan Fredrik försökte få fatt i alla pinaler som behövs i helgen. Suck. Förr förra helgen var vi i Nordstan på en kort shoppingtur. Den var precis lika kaotisk. Då hade vi ändå mutor i form av klubba och russinaskar, men det hjälpte föga. Våra små guldgossar byter skepnad till hemska monster så fort vi är och handlar. Det blir till att dela upp familjen och undvika gemensam shopping framöver. Eller så får man skaffa barnvakt varje gång man skall uträtta ett ärende?
/Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

De kanske är förklädda utomjordingsmonster från yttre rymden??? Undrar Moster L